Čtvrtek, 9. Červenec 2015

Náš život s youtuberkami

Autor: 

Mám velkou rodinu. A rozptyl dětí od 15 let do 17 měsíců mi umožňuje být stále ve středu dění, udržovat si nadhled a humor a jistou dávku hravosti. Díky našim dětem vstupují do našeho domova nové a nové trendy: postupně slova hustýýý, nahrazují slova sexy a libové, vyžehlené vlasy jsou nahrazovány pravidelnými loknami a džíny černými elasťáky. S tím posledním se ztotožňuji asi nejméně a doufám, že současné elastákové období brzo všude pomine. 
 
A tak se k nám před několika měsíci nastěhovaly i nové virtuální kamarádky - vlogerky a youtoberky. Nejdřív si Bára (nejstarší dcera) podle nich jen žehlila vlasy, neboť její "po většinu života krátkovlasá matka" jí nikdy v tomto nemohla pomoct. Pak přišlo líčení. I když jsem si vždy myslela, že o líčení vím ve svém skoro 40letém životě vše, opak se ukázal pravdou. Takové blendování očních stínů, to je panečku věc! No a pak přišly ke slovu samotné osobnosti oněch dívek spolu s jejich radostmi i problémy, vášněmi i láskami a ty se usadily v našich životech a my s nimi teď žijeme. Každé video sledujeme hned první den, co vyjde, a když se náhodou některá z virtuálních dívek opozdí, pak je velký smutek. Nejprve to mělo samá pozitiva: dcery se jednoho dne zavřely do svých pokojů a začaly samy od sebe uklízet. Pak se znova zavřely do svých pokojů a začaly si vytvářet krásné obaly na sešity. Vrcholem byl pro mě vytvořený plán "jak se správně učit", který Bára shlédla od Bethany dokonce v americké angličtině! Super, říkám si! 
 
Jenže ono to má i odvrácenou stranu ráje. Jak jinak, že? Na jednu stranu negativní záležitost pro všechny rodiče, ale na druhou stranu příležitost, u které by měli zpozornit všichni marketéři a prodejci všech možných i nemožných věcí. 
"Mami," přišly za mnou holky po jednom z jejich dobrovolných úklidů, "potřebovaly bychom nutně nějakou hezkou výzdobu do pokojíků: přehozy, polštáře, květináče a tak. Půjdeme do Ikea?"
"Mami, potřebovala bych nutně nový blendovací štětec a nový bronzer."  
"Mami, nechtěla by sis se mnou dojít na bubble tea?"
A tak Teri Blitzen, Bethany, Petra LovelyHair a další žijí s námi naše životy a naše dcery mají pokojík, jak z titulní strany časopisu Moderní byt a zásoby kosmetiky, o kterých se mě nikdy nezdálo.  
 
Malá záplata pro rodiče je potěšující fakt, že některým z dívek nemohu upřít jejich inteligenci, kultivovanost a uvědomění si plné zodpovědnosti toho, že je poslouchají tisíce našich dcer. 
 
A co z toho plyne pro nás, marketéry? Ano i toto je cesta.