Čtvrtek, 12. Prosinec 2013

Pohádka o cross promu

Autor: 

Není těžké vycítit potřeby značek a jejich komunikačních leaderů. Chtějí být vidět, chtějí prodat více. Ale buďme pragmatičtí – copak je reálné se sníženým budgetem prodat více?

A co se přesunout do pozitivní sféry myšlení a dát této otázce ještě jednu šanci? Navrhuji následující úpravu: „JAK lze se sníženým budgetem prodat více?“

Tím se dostáváme úplně jinam a začínáme být opět tvůrčí. Napadá mě hned několik odpovědí. (1) Můžeme co nejpřesněji cílit, abychom se vyhnuli plýtvání financí a energie. Jenže tuto fázi má většina z nás již za sebou. (2) Pak se  nabízí cesta vyjednání lepších cen u dodavatelů. Jenže to v roce 2013, na sklonku dlouhé krize, také nezní zrovna objevně. (3) Zbývá nám tedy už jenom doufat, že přijede bohatý strýček z Ameriky (Vánoce jsou za dveřmi) a nějakou tu korunu či dolar nám do budgetu nasype. Zní to jako pohádka, viďte?

Nicméně zůstaňme ještě chvilku v pohádkovém světě. Mám ještě 1000 znaků k dobru a tak vám jednu pohádku povyprávím.

Byla jednou 3 zvířátka – orel, vlk a liška. A ta se dozvěděla, že v lese žije kouzelný starý medvěd. Jeho moc byla tak silná, že kdyby ho někdo zabil, získal by tím i jeho kouzelnou moc. Zvířátka věděla, že nikdo z nich nemá takovou sílu, aby medvěda sám přemohl a onu moc získal. Tak se spolu dohodla, že na něj půjdou společně. Každý z nich chtěl něco jiného. Orel toužil po jeho očích, aby ještě lépe viděl. Liška chtěla jeho mozek, aby byla ještě chytřejší, a vlk ze všeho nejvíce chtěl jeho srdce. Chtěl být nejsilnější a nejstatečnější ze všech vlků.

A jak to dopadlo? Samozřejmě že medvěda dopadli, rozporcovali a každý si odnesl, co potřeboval, a ještě hodně zbylo. Nepřipomíná vám to něco?

My jsme se z toho poučili a už před rokem jsme se pustili do organizování takových „lovů“. Nestřílíme kouzelné medvědy, ale komunikujeme s vybranými cílovými skupinami, a vzájemně si nekonkurující značky s námi profitují i s tím, co mají. Cross promo jako z učebnice. Každý přispěje tím, čím může, a odnese si to, co potřebuje. A může to být třeba Lodičkový sprint (www.lodickovy-sprint.cz) nebo soutěž pro mladé týmy +MEGA SUPER team. Obojí funguje a vůbec nevadí, že budgety jsou opět o něco nižší.

Nepřicházím s ničím novým, to nové spíše hledejme v odpovědi na otázku: Proč je cross promo stále tak málo zastoupené v marketingových plánech?

Štítky: